1. Warto się uczyć
Zanim będziemy rozpoczynać pracę w biznesie kwiatowym będzie warto poznać dobrze ten rynek. Można zapoznać się z różnorakimi publikacjami, które się do niego odnoszą. W Polsce mamy nie tylko płatne szkoły florystyczne, ale także propozycje z unijnymi dofinansowaniami
2. Dobre miejsce to połowa sukcesu
Jedna z kluczowych decyzji to między innymi wybór lokalizacji. Musimy wybrać takie miejsce, gdzie będziemy dostępni i widoczni. Być może w ogole nie będzie sensu pojawiać się na tym rynku, jeśli nie mamy środków na dobrą lokalizację, ponieważ debiut na uboczu będzie po prostu nieudany.
3. Zwykły bukiet to już za mało
Obecnie wymagania klientów w tej branży są już bardzo duże i nie wystarczy tylko kolejny sprzedawany bukiet. Tak naprawdę te oczekiwania są dużo większe. Obecnie trzeba się liczyć z tym, że trzeba przygotowywać prawdziwe kwiatowe działa sztuki, jeśli chce się mieć na rynku dobrą pozycję.
4. Zgodnie z planem
Jeśli już wybraliśmy profil działania oraz miejsce można zacząć przygotowywać biznesplan, który będzie bardzo ważnym elementem umożliwiającym nam pracowanie potem krok po kroku według tego wcześniej przygotowanego kompleksowego założenia.
5. Nie każda pora dobra na start
Jeśli chodzi o debiutantów na pewno będzie warto szukać takiego momentu, który będzie odpowiedni. Między innymi trzeba brać pod uwagę to jak funkcjonuje nasz rynek, który jest bardzo sezonowy, dlatego warto rozpocząć jakiś czas przed Walentynkami i Dniem Kobiet, gdy te szanse na zarobek są największe.
6. Nie tylko giełda
Warunkiem powodzenia w branży będą dobre jakościowo kwiaty. To właśnie zapewni nam, że klient będzie chciał do nas wracać i będzie składał kolejne zamówienie. Najlepiej mieć takiego zaufanego dostawcę. Na pewno obecnie ciekawym rozwiązaniem są internetowe giełdy, które dostarczą kwiaty bezpośrednio do kwiaciarni. To rozwiązanie, które często dobrze się sprawdza. Można także samemu jeździć na giełdy, ale trzeba mieć pracownika, ponieważ odbywają się one nocą i przy całodziennej pracy w kwiaciarni będzie to trudne, by się tam pojawiać.
7. A może franczyza?
Jeśli myślimy o tym, by w miarę możliwości minimalizować straty zawsze będzie można myśleć o tym, by nakreślić sobie plan potencjalnych zamówień i decydować się na zamówienie wyłącznie tego co będzie się dobrze sprzedawać. Można także decydować się na franczyzę.
8. Kwiaty są kluczowe
Kwiaciarnia to obecnie nie tylko cięte kwiaty ale także doniczkowe i wiele innych małych przedmiotów, gadżetów, które można sprzedawać. Warto więc pomyśleć o ich wprowadzeniu, ale ilość towaru należy dopasować do miejsca.
9. Zarzuć sieć
Obecnie trudno będzie działać bez internetu i wydaje się, że każdy kto chce zaistnieć musi myśleć o tym, by działać naprawdę skutecznie trzeba stworzyć sobie między innymi konto na Facebooku.